18. september 2018

Villmarksgenseren med en liten personlig vri.


Som nevnt i dette innlegget så har jeg hatt et prosjekt med å bruke opp restegarn etter genseren jeg strikket i fjor.
Det er vel bare å slå fast at det mislykkes totalt. Jeg ser ikke bort i fra at jeg har mer garn igjen nå enn da jeg begynte på prosjektet...

I tillegg til denne genseren. Villmarksgenseren med litt personlig vri.  Bortsett fra at det er en del tråder som skal festes, så er den etter en lang pause i vår og sommer endelig ferdig. 


Siden jeg syns garnet klør litt vel mye så valgte jeg en annen løsning i halsen enn det oppskriften sier. Litt mer åpen.  En kant som jeg bruker en del. Veldig enkel og ganske fin syns jeg. Men jeg ser at jeg burde ha strikket noen omganger til med det brune garnet i halsen først. For øvrig er jeg egentlig godt fornøyd. Hadde jeg visst at det ikke gikk mer garn til poteavtrykkene så hadde jeg kanskje brukt en av de andre fargene, men det ble ikke så dumt med denne fargen heller. Det jeg liker best er det lyse feltet sammen med potene.

I og med at jeg brukte et tynnere garn enn det son sto i oppskriften så ble det litt triksing og miksing. Jeg brukte oppskriften til Afmæli-genseren, mens fellingen måtte tas litt på sparket for å få mønsterborden til å passe inn. For øvrig syns jeg det ble akkurat passe. Med vilje så strikket jeg den litt lenger både i erme og bol enn den andre.


Slik skulle villmarksgenseren altså sett ut ;)

Så var det å finne ut hva jeg skal bruke restegarnet til da....


8 kommentarer:

  1. Genseren ble nydelig, akkurat som jeg tenkte, og jeg føler meg bare litt skyldig når det gjelder restegarnet....
    Du fikk tips om votter 😉 eller rett og slett en maken genser til Irene, kanskje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Vurderer sitteunderlag. Veldig enkelt og litt nyttig :)

      Slett
    2. og takk for tipset om villmarksgenseren :)

      Slett
  2. En utrolig lekker genser. Imponert over alle som strikker med tynne pinner jeg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det er ganske tjukke pinner så det går radig for den som er god til å strikke, noe jeg ikke er.

      Slett
  3. Så flott en genser! Tror ikke jeg har hørt om villmarksgenseren før, så må google litt..
    Veldig fine farger du brukte :-)

    SvarSlett