18. mai 2012

Det viktig å ha utstyret i orden?

Denne måneden begynte med at jeg var i shopping-humør. Jeg var så dum at jeg gikk inn på FB-siden til Kifani hundeutstyr. Og da fikk jeg veldig lyst på en vest med broderier på.

Så spenninga var stor da det endelig kom ei pakke i posten.

utstyr 004

utstyr 007

Denne måtte jeg jo bare ha.

utstyr 011

utstyr 015

Det begynner å bli en del av disse, men neppe noen med denne teksten på. Smilefjes som blunker

utstyr 012

Barfi måtte jo også få være med.

Og en godbitpose er jo også veldig kjekt å ha.

utstyr 017

Eller? Kanskje ikke, men med dette broderier så MÅ man, ingen tvil om det. «Yes, I do» kan jo tolkes på flere måter. Ja, jeg elsker islandske fårehunder. Eller som det jeg egentlig hadde i tankene: Vina gjør hva som helst for å få en godbit-belønning. Og sier Ja, så klart jeg gjør.

utstyr 019

Og så hadde jeg egentlig lyst på en godbitpose med dette broderiet på. Men det var det ikke plass til, så da ble det et matskålmatte også. Akkurat den vet jeg ikke helt hva jeg skal med, men måtte bare ha....

Jeg bruker vanligvis halvstrupband på Barfi og er veldig fornøyd med det. Ja,bortsett fra at kjettingdelen sliter på pelsen hennes. Og har egentlig aldri tenkt på å kjøpe noe nytt band til henne. Ja ikke før jeg leste på bloggen til Ingerid og så denne spesialkroken. Hmm, det hadde vært noe? Så slipper jeg å stå der med denne håpløse fomlinga mi på startstreken av hvert ag-løp. OK, shoppinglysten var tent. Jeg skulle ha et slikt band.

Nå har det blitt en «greie» i ag-gruppa vår om bruk av hvilke farger. Årsaken er at alle tre på pallen på stevnet i Stovner, faktisk hadde lilla klær på seg. Så gikk vi tilbake og så etter hva Hanne som kom på 2. plass i Moelv hadde på seg? Jo hun hadde også lilla på seg. Og i Drammen, hva hadde de fra klubben på seg som også kom på pallen? Jo de var rosa. Så da var konklusjonen at man må ha på seg lilla eller rosa klær. Det er jo helt innlysende! Spesielt rosa klær. Hege som er oftest på pallen er veldig glad i rosa tror jeg... Da Barfi og jeg kom på 2. plass i Tønsberg så hadde vi hverken rosa eller lilla klær og dermed motbeviste nødvendigheten av disse fargene. Men da var svaret: Hadde du hatt på rosa, så hadde du vunnet! Så på Gjøvik og Moss troppet vi opp nesten alle sammen i EHK med et eller annet i rosa på. Så da jeg skulle bestille dette bandet til Barfi og kunne velge i masse farger, så fant jeg ut at Ok, rosa skal bli. Jeg tenkte da på svart band med rosa skrift. Men så sa Ingerid at hun hadde lysrosa band også. Ehhhh, det blir vel litt drøyt kanskje??? Etter enda litt tenking så tenkte jeg, hvorfor ikke? Skal det være så skal det være! Smilefjes som blunker

nytt band 029

Dermed ble det lysrosa band, med knallrosa skrift!! Men kobbelet er svart. Et sted går tross alt grensa for galskapen.

nytt band 007

nytt band 010

Nå har jo Barfi mye og lang pels så alt dette rosa syns ikke særlig godt. Så egentlig så bryr jeg meg ikke om hvordan det ser ut. Men den trykkutløste kroken liker jeg.

Ingerid syr også leker. Nå har jeg flere poser med leker, som stort sett aldri blir brukt. Bare tull og kjøpe leker til Barfi. Men så var det det at noen fingervanter jeg kjøpte i fjor med en liten pelskant på vekket stor interesse hos både Vina og Barfi.

nytt band 012

Så da måtte jeg jo bare bestille en av lekene i kaninskinn også.

nytt band 013

Og ja, den var veldig spennende syns Barfi. Kaninskinn med piping inni. Men NÅ skal jeg IKKE kjøpe flere leker.

utstyr 022

Med knallrosa hettegenser i tillegg så er jeg egentlig heeeelt klar til innsats i ag-ringen på søndag Smilefjes Det MÅ jo gå bra med oss nå?

Fordelen med å jobbe på en flyplass er at det er mange folk som er innom der. Og noen dem er kjentfolk. Forrige mandag dukket Christian var på flyplassen, det kan vel bare bety en ting det? Ganske riktig, Christian var på vei for å hente en ny valp. En riktig så søt hjerteknuser utifra bildet på Idas FB. Kjekt å hilse på deg Christian Smilefjes

 

Lykke til, dere som er i aksjon på Nordkisa og i Salzburg i helgen!

GOD HELG!

6 kommentarer:

  1. Jeg digger hvert eneste kjøp du har gjort! Er stygt redd for at jeg også kommer til å handle mye fra Kifani den dagen jeg har noen hundrelapper til overs :) Vesten din er fantastisk tøff, og selv om det rosa halsbåndet ikke er så synlig, er det utrolig stilig det også! Og så er det så moro at man kan få brodert omtrent hva man vil :)

    SvarSlett
  2. Kan ikke annet enn å smile når en leser dette Tove :-D

    SvarSlett
  3. Veldig stilig vest, Tove og halsbånd.

    SvarSlett
  4. Så fint, Tove!!!! Helt riktig å slå seg løs iblant, fryktelig moro også :)

    SvarSlett
  5. Sånt skal det være;o)))

    SvarSlett
  6. Gøy å lese, Tove! Klart dere må ha det riktige utstyret!

    SvarSlett