9. juli 2011

Litt ta hårt (litt av hvert)

Det har blitt dårlig med ag-trening i det siste. Men vi tok en snartur til Himles på torsdag. Greit å bytte ut hjemmetreningen med litt orn’tli hindere og annet område. Selv om det var litt skyer så var det altfor varmt fant jeg ut. Blir varm av å springe fort veit du Smilefjes som blunker Så den korte økta blei kortkortkort. Men det som var gledeliig var at Barfi gikk opp på vippa helt av seg selv. Jada hun skal selvfølgelig ikke gå noe som helst sted uten at jeg har sagt det, men når det gjelder vippa så er det positivt! Og jeg syns også at hun går raskere opp og ikke lirker like mye som tidligere. Det er håp!! Smilefjes Fordelen med å trene på Himles er at dette tar meg 1 – 1 1/2 time. En treningsøkt med klubben tar fort 3 timer. men den er MYE MER sosial og lærerik. Jatakk begge deler Smilefjes

Vi fant ut at vi skulle veie Vina. Irene vil sjekke om hun går ned noe mens vi er på ferie og det er Irene som har kontrollen på mattilgangen.. Hva!? Vina veide “bare” 16 kg! Da har hun gått ned enda 1 kg siden mars. Hun er jo snart abre skinn og bein Smilefjes som blunker Ikke rart hun stadig hevder at hun er utsulta. Tror jeg skal begynne å gi henne “normal” mengde med mat jeg. Min vekt derimot…. Hjeeeeelp!”!!!! Er det muligg? Ikke rart jeg ikke får på meg buksene mine. Dette MÅ det gjøres noe med – snart….. Hmmm, har jeg sagt det før? Men vekta har aldri vært slik før. 16 kg ned, nei det kan jeg bare glemme. Det er vel ikke særlig smart heller, selv om den vekten alltid har vært et mål. 11 kg ned – ja så absolutt noe å strebe etter, men jeg tror jeg skla være lykkelig om jeg noen gang kommer ned 6 kg… For å være helt ærlig så tror jeg ikke på 2 kg en gang :-(

001

Nå har vi endelig  begynt å gjøre alvor av å gjerde inn noe av hagen og årets utvidelse av hagen.

005

Ikke spesielt vakkert og ikke særlig praktisk heller med tanke på plenklipping. Men veldig godt å kunne ha bikkjene løse ute uten å beymre seg for dem som går på veien. Så spørs det bare om ikke Barfi er så spretten at hun hopper over da? på “Mølla” så hadde de bare to ruller med netting så det blei bare en liten del som er ferdig foreløpig. Men nok til at bikkjene kan gå der. Og den har virket bra foreløpig. De er ikke helt fornøyd med at de ikke kan ligge på trappa lenger men, og hvordan skal de nå få jaget skjærene rundt låvebrua og vekk fra tunet???? Egentlig bude det vært gjerdet slik at hele tunet foran låven er med, men da må vi til med noen store grinder/porter sånn at bil og traktor/lastebiler kommer fram. og for at vi skla slippe å gå gjennom port  så blei denne snodige løsningen midt på plenen.

002

Vi har hatt en del “naturopplevelser” i det siste Smilefjes På en tur så fulgte Barfi ivrig et spor i veien og plutselig spratt det en grevling over veien rett foran nesa til Barfi. Den snudde seg og så på oss da  den var over i krattet på andre sida. Men siden jeg ikke vet om de er farlige eller ikke så dro jeg bare Barfi med meg videre. Den skulle hun ikke hilse på nei. Like etterpå så så jeg en rev, Barfi var opptatt med noe annet og så den ikke. Jeg har sett reven på akkurat samme sted for ikke lenge siden og et like stykke unna en annen gang, så den bor nok i området der ja. Mens jeg sto og studerte mobilen for å se om det gikk an å zoome, så sto reven rolig og så på meg.  Jeg fant ikke zoomingen og tok dermed ikke noe bilde. En annen dag eller 2 så traff vi på elgen, sannsynligvis en “voksen kalv” så nå må greie seg på egen hånd. Og en dag var det jammen meg en hare som satt og speidet på veien melom parkeringshuset og terminalen, mens jeg gikk på jobb. Rådy og ekorn har jeg derimot ikke sett de siste ukene.

Neste prosjekt er å tømme grisehuset. Jeg håper at det ikke melder seg noen som vil leie lagerplass i vinter, for jeg drømmer nemlig om å ha en ag-treningsbane her i vinter.

007

Men først må det fjernes MYE betong og stål ja….. Det må vaskes og talla skal ut og. Det tar litt tid… Og jeg kan ikke skryte av å ha hjulpet til. Ja bortsett fra litt vasking akkurat her. Men fortsatt mye igjen av det og. Tror vi lar en del av betongen langs veggen få stå i første omgang. Innredningen skal bort. Tenk så mye stål og betongvegger som bare kastes.

011

Men det vil fortsatt være igjen ei flate på ca 10x23m. Det bør være mulig å få til en god del trening der. Må bare lage mange flere hopphindre.

012

Det er stusselig i fødeavdelingen nå…

 

Omsider begynner det å bli litt blomster hos oss og

016

4 kommentarer:

  1. Så deilig med gjerde Tove. Hovedsaken er jo et det er til nytte, og det er det jo akkurat der dere plasserer det:o)

    Det er litt trist synes jeg, å se bilder fra grisefjøset deres. Når du skriver at dere skal ta ut innredningen, så blir det så ENDELIG liksom... Men jeg krysser fingrene for agilitybane der altså:o)

    Så gøy å møte alle de dyra. Elgen hadde jeg vært litt skeptisk til, men grevling og rev er jo så moro å se (elg også, så lenge jeg har kontroll på den på et vis).

    Og du Tove, det med de ekstra kiloene dine tror jeg ikke noe på. Du ser ut som en 25 åring i kroppen. Heldiggrisen!

    SvarSlett
  2. Du har litt av en jobb foran deg i låven. Det må jo være rart å fjerne alt etter grisene. ;) Men med banen din på plass der så blir det sikkert supert. :)

    Det gjerdet så praktisk ut. Og som Gry sier så er jo det hovedsaken. Bare å slippe ut Barfi og Vina, tenk så deilig. :)))

    Nå må du komme deg nedover snart! Vet du har hatt det travelt de andre gangene du har vært her, men NÅ er det på tide vi møtes!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Hmm uten gris er det jo HELT naturlig å lage en agilitybane spør du meg :-)
    Her sliter vi med å holde vekta oppe, ja absolutt ikke jeg... Men Draumur. Han sliter med å holde 12 kg. SÅ nå blir det spennende og se om nåla på vekta vil peke litt oppover etterhvert. Kanskje jeg kunne gå tilsvarende ned, det han skal gå opp.. Det hade vært flott. Men her er ikke inspirasjonen til vektkonkurransen med meg selv tilstede, så da får jeg være som jeg er....( snufs) Håper dere får mange flotte naturopplevelser videre. Neste helg reiser vi nordover,så da håper jeg vi får mange flotte naturoppelvelser vi også...

    SvarSlett
  4. Skal dere ikke ha søte krøllhalegriser lengre?
    Eva Lill

    SvarSlett