1. september 2024

Stolpejakt og Kvasshovda

 Søndag 18.august

Ny dag, nye muligheter. 
Det begynner å bli lenge siden, men jeg mener at dagen begynte med solskinn. I hvert fall så lyste denne opp

Etter å ha kjørt lenger og lenger opp i lia gjennom et gedigent hyttefelt, på/i Natten var vi klare for tur. De har noen myrer i Hallingdal også



Vi brukte stolpekartet som veiviser denne dagen.

Litt myr og litt fjellskau til å begynne med

Før vi var oppe på fjellet uten å behøve å gå altfor mange bratte bakker. Nøve hadde funnet en perfekt og snill runde.

Men her var det ikke noe le som tok av for vinden

Det blåste ganske så heftig. Kvasshovda begynner å nærme seg

Det var bra denne var tjoret fast her oppe. Kvasshovda var turens "høydepunkt"

Stolpen ble scannet og noen bilder ble tatt. Utsikten var det nemlig ingen ting å si på. Her var det åpent i alle retninger. Men dette var ikke noe blivende sted denne dagen. Best å komme seg ned et sted der vinden fikk litt mindre tak.

De fleste stolpene så vi på avstand, men denne hadde de greid å gjemme litt.

Findus var så fornøyd med at vi fant den greit likevel.

Så var det bare å gå videre til neste lille topp.

God utsikt fortsatt

Vi hadde bestemt oss for at vi skulle avslutte turen med Rømmegrøt, så Nøve fikk opp farta.

Selv om det var fint oppe på fjellet så var det godt å komme ned der det ikke blåste og.

Og snart var ringen sluttet og vi var nesten tilbake der vi begynte
16 stolper ble scannet og 12 km tilbakelagt.
Nok en fin tur og vi feiret som sagt med rømmegrøt.






















3 kommentarer:

  1. Den turen var lengre enn jeg trodde! Det ble nesten 3 mil på to dager, ikke dårlig det 😅 - Nøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm, mulig at du gikk 3 mil på 2 dager, men jeg tror ikke jeg skal skryte på meg det ;) Nesten 2 mil kanskje :)

      Slett
    2. Aha, jeg så litt feil og regna med Hallingnattenrunden istedet for turen til Såta 🙈 -Nøve

      Slett