5. april 2021

Mars 2021


Mars ble som seg hør og bør en lett blanding av vinter og vår. Vinterens største snøfall kom i mars med 40 cm. Selv om det meste smeltet eller regnet bort dagene etterpå så gjorde snøfallet skiløypene enda bedre oppe på åsen. 
Det ble i alt 3 skiturer i mars.
Mitt første forsøk på å overnatte i hengekøye ble akkurat litt for kaldt.
Fjellgenseren min ble ferdig og jeg kom godt i gang med en ny utgave av islandsgenseren Afmæli.
Ullensaker og Viken stengte ned og det ble enda mer stusselig å være på Gardermoen.
Godt da med litt påskepynt på flyplassen.
Bursdagsfeiring med litt påskefrokost ble det også. 

Vi har fått et nytt "familie-medlem" Denne reven kommer på besøk stort sett hver kveld / natt. Barfi prøver så godt hun kan å fortelle den at den ikke bor her og jeg prøver å "husje" den bort. Men det eneste som skjer er at den ser bare dumt på oss. Den finnes jo så og si ikke redd. Fin er den så det er jo litt moro, men jeg føler meg ikke helt trygg på at den ikke prøver seg på Spretten og det er ikke alltid at Spretten er inne når den dukker opp. 

Snøen minket i rekordfart rundt oss og de første krokusene blomstret.
En av de virkelig fine og varme dagene tok jeg fatt på rosehekken. Den er noe helt utrolig stikkete så det er ikke noe jeg gleder meg til. 
Så blir det spennende å se om den overlevde. Godt å være ferdig og jeg kom unna uten altfor mange torner i fingrene. De er kul umulige å få vekk igjen. 



1 kommentar:

  1. Den bursdagsfeiringen din skulle jeg gjerne deltatt på 😋
    Du opplevde jo litt forskjellig i mars.
    Det siste bildet her er bare så koselig!

    SvarSlett