16. mars 2018

Strikking - prosjekt restegarn


Jeg er godt fornøyd med Afmæli-genseren min, men spesielt garn-økonomisk var den ikke. 

Med hele 9 farger og kun noen få omganger på de fleste fargene så  ble det mye restegarn.

For ikke så lenge siden så fikk jeg tips av Nøve om denne genseren. Kanskje jeg kunne bruke opp noe av restegarnet mitt til denne? Nå er det ikke denne oppskriften basert på garnet jeg har sånn som Nøve trodde. Jeg har Lettlopi, mens denne oppskriften bruker Alafosslopi. Joda begge er islandsgarn, men med forskjellig tykkelse. Så jeg har hentet fram Afmæli-oppskriften igjen og bruker antall masker derfra og mønsteret fra villmarksgenseren. Det går så ba så.

Men så var det å velge farger da. 

Rakk opp litt og valgte en annen farge. Tja, blir spennende å se hvordan dette ender. Hvilke farger det blir videre oppover vet jeg fortsatt ikke. Poenget er jo å bruke opp det garnet jeg har. Selv om jeg har en mistanke om at jeg ender opp med enda mer garn ;) Jeg måtte jo kjøpe en del nytt garn.


Det er i hvert fall morsomt å strikke noe annet enn sokker igjen. Selv om sokker er forbruksvare her i huset så er det ganske kjedelig. 



6 kommentarer:

  1. Villmarksgenseren ser rålekker ut! Gleder meg til å se det ferdige resultatet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin genser. Blir spennende å se hvordan min variant blir.

      Slett
  2. Hehe, at ikke jeg tenkte litt lengre og kjøpte restegarnet ditt, og strikka maken genser som din! Den er så fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir sikkert mye restegarn igjen nå også så det holder sikkert til de fleste fargene. Bare si ifra så får du overta.

      Slett
    2. Vi får se hva som blir igjen da ☺️ Du kan jo strikke deg votter av restene - til en liten forandring fra sokker! Husker ei som fraus så skrekkelig på hendene...

      Slett
    3. Ja jeg har tenkt på det med votter. Må ha andre staver for å kunne bruke de på skitur.

      Slett