30. januar 2017

Sportshelg og geocaching


Denne helgen ble mye tid tilbrakt i sofa'n

Det er ikke bare blogging og geocaching som skal oppsummeres rundt nyttår. Regnskapet skal også ajourføres.
Selv om  det ikke ser slik ut så har jeg sånn noenlunde kontroll i kaoset ;)

Det går ikke så fort for det er en del ting som krever full konsentrasjon
En tenniskamp kan ta skrekkelig lang tid og det er jo ikke bare en kamp som må følges. Seier i semifinalen fører til at finalen også skal sees.

Det å være sportsidiot er både morsomt, slitsomt og ikke minst tidkrevende. Selv jeg må innse at jeg ikke kan få med meg alt hele tiden. Noe fornuftig må tross alt gjøres innimellom.

Tenk at de norske handballgutta kom til finalen i VM! Så utrolig morsomt :) dette kan bli moro framover :)


Fredag gikk "min vei", mens søndagen ble det 2.plass både til handballgutta og Nadal, men du og du så oppløftende dette var likevel. En viss fotballkamp lørdag forbigås i stillhet...

I dag var det på tide å få litt frisk luft og da passet det jo bra at det i går ble publisert 2 nye cacher like oppi lia her. Nå var det ikke så veldig mange meterne jeg behøvde å gå for å logge disse. Men samtidig fikk jeg jo et spark bak til å endelig teste ut den blåmerkede stien som går mellom Kløvberget og ned til Steinsgård kirke.
Denne stien ble merket i høst.
Nå som det er så lite snø er det jo ikke noe problem å gå selv om det egentlig er midt på vinteren. Da vi nærmet oss sivilisasjonen igjen så var det på tide å snu. Jeg hadde jo ingen planer om verken å gå pilgrim eller gå i kirken og resten av "stien" gikk langs veien.
 Siden jeg stort sett hadde gått i nedoverbakke så ble det nødvendigvis turen tilbake stort sett en lang oppoverbakke ;) Siden jeg snudde allerede ved Østli så ble turen bare på ca 5 km.
Et glimt av Hurdalsjøen dukket opp underveis.

De nye cachene var lagt ut ved den nye aktivitetsløypa FAU har satt opp for barneskolen. Den ser veldig morsom ut. Håper den blir mye brukt. Begge cachene ble greit funnet. I og med at disse er lagt ut i det samme området som den første cachen vi la ut, håper jeg at cachen vår også vil få litt mer besøk framover. Det er rart med det, det er ofte litt mer fristende å dra på cachetur om en kan få logget flere cacher på turen.

Fra nå av er det ikke bare en pinsett som er med som fast cacheutstyr, heretter skal det også følge med ei tynn heklenål. Jeg har strevet litt for mye med å få loggen ut av små beholdere i det siste. Jeg satser på at ei heklenål vil gjøre det enklere heretter:) Det blir ikke mye caching nå for tiden. Gråvær eller tåke er liksom ikke det som gjør det fristende å dra ut på tur. Og cache kun for å få et nytt smilefjes på kartet er heller ikke det helt store.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar