11. november 2013

Treningsdagbok–Kløfta 2. november + klubbmesterskap

Det siste vanlige agilitystevnet for i år var som vanlig på Kløfta. Der måtte vi selvfølgelig delta. For aller første gang hadde jeg meldt meg på i kl 2 i hopp. Vet ikke hvor lurt det er. Løpebaner er jo som kjent det som passer oss best og størst sjans til å få det er i klasse 1. Men, men nå er det for seint å angre på det. Vi er i klasse 2 både i ag og hopp fra nå av. Ferdig med det.

2HM

Vi begynte med hopp. En ganske fin bane, men selvfølgelig med en rundt/i mellom allerede på hinder 2 og 3. Altså ingen mulighet til å jobbe fart i fra start av. Og jeg greide rett og slett ikke å bestemme meg for hvordan jeg skulle løse de vanskelige hindrene heller.  Vi tråkla oss igjennom seint, men greit og så kunne vi sette opp farta. Syns det gikk ganske bra igjennom slalommen også. Men standardtida var stram. Det må den ha vært for det var kun EN som greide den og det var selvfølgelig ikke oss. Vi fikk 6,18 i tidsfeil. 1 sekund raskere så hadde vi klatret en plass på pallen. Den eneste som ikke hadde tidsfeil kom på 6.plass med hele 4 feil, riv og/eller feltfeil regner jeg med. Standardtida var 3,7 m/sek En ganske god debut i kl 2

1400328_10152011734346103_385881261_o

3. plass (10) 6,18 tidsfeil, Dommer: Helge Himle

LagM

Husker ikke så mye av denne. Men de 2 før meg på laget disket, så da var det ikke så nøye hva vi fikk til. og etterpå disket 4.mann også. Vi kom oss igjennom, men det gikk veeeeldig treigt over bommen, vippa og slalommen. Syns vi hadde brukbar fart i resten av banen. 2.63 m/sek Dommer: Helge Himle

2M

Nå hadde vi vært over bommen en gang, så det gikk litt bedre denne runden. Jeg følte at det gikk ganske fort, men det tar altså for mye tid alle disse hindrene “vi” ikke liker. Og så var det med bakbytter da. Det fungerer jo ikke bortsett fra at jeg mener det går greit på mønet og tunnell, trodde jeg. Hege huket tak i meg etter løpet og sa at det gjør det ikke! I hvert fall ikke når jeg har god tid til å ta et foranbytte. For nå ble det jo til at jeg stopper opp ved tunellåpningen og venter på at Barfi skal gå inn og stopper jeg så stopper jo hun og….Jeg må hjem og trene! På dette og på å gå sammen med Barfi over vippa. Kanskje det fungerer bedre enn at jeg springer i forveien og ender opp med å bli stående å vente? Skuffelsen var stor da jeg så tida, masse tidsfeil igjen. Og overraskelsen var derfor stor da jeg oppdaget at vi faktisk kom på 2. plass. Banlengden var forøvrig på hele 185 m

1456085_10152012131206103_72283437_n

2. plass ( 7) 6,39 tidsfeil, 2,87 m/sek Dommer: Helge Himle

Det var veldig mye disk denne dagen. Og folk disket overalt i banene, så det var ikke typiske feller som felte dem.

Klubbmesterskap

Denne helgen hadde den nye klubben RASK (RomerikeAgilitySportsKlubb) sitt første klubbmesterskap. Hjelpe meg for en vanskelig bane Hege hadde satt opp i kl 2-3! Jeg greide rett og slett ikke å lære den. Så jeg sto på startstreken og prøvde å repetere den, men slutten hadde jeg ikke kontroll på. Og det endte opp med at jeg måtte stoppe opp i løpet og se litt på nr og samtidig ta en sjans. Heldigvis var det riktig. Hoppbanen var litt enklere å huske i hvert fall. Men med mye “rundt-hinder” i begge løp så gikk det ikke så fort… Men når mange av de beste ikke deltok og de andre gode enten disket eller reiv og med ikke for strenge tidskrav så var det Barfi og meg som endte opp som klubbmestere da Smilefjes Ja og så burde vi uansett fått premie for å stille opp i det antrekket vi hadde på ;)

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med 3. plass, 2. plass og 1. PLASS! :D Skulle gjerne sett bilde av antrekket fra klubbmesterskapet jeg da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Det antrekket er litt hemmelig ;)

      Slett
  2. Gratulerer så mye Tove! Dere er så flinke :D som jeg har sagt før, det er så inspirerende :)

    SvarSlett