16. juni 2010

trening 15. juni + bilder

Her er noen (eeeeh mange :-/) bilder fra treningen. Pass på å velg kun 1 sek visning, da blir det nesten som sakte film istedenfor veeeeldig mange like bilder ;-) Irene og jeg tok en tur på Himles for å ta en kjapp trening. Vina er med for at hun kan gå en runde mens Barfi hviler mellom to økter. Vi begynte med hjulet på stor høyde. I følge Helge Himles fiosofi så begynner vi med det vanskeligste. Vi lærte (skulle ha lært) hjulet før hoppet. For går hjulet bra så blir hopp kjempeenkelt. Likeså lærte vi den blå tunellen før den gule. Bikkjer synes vist at blått er litt skummelt. Og det vet jeg at noen i klubben fikk merke på et stevne. De hadde nemlig bare trent på røde tuneller og pølser og på banen var det en blå :-( Og Helge har også som praksis at vi alltid har 12 pinner i slalomen, allerede fra første gang. Fordi han mener at det første de lærer, det er det de husker. Og vi skulle begynne med å gå "på feil side" for det er det alltid i konkurranser. Like godt å lære seg til det med en gang. Og siden jeg først er inne på treningsfilosofi ;-) Tren 4 ganger på hvert hinder. 2 føringer på den ene sida og så to føringer på den andre sida. Hjulet var ikke noe problem det :-) I hvert fall ikke så lenge jeg står på andre siden og kaller på Barfi. Da jeg prøvde å springe "sammen med" Barfi så gikk hun rundt eller på siden av hjulet. Jeg sliter med det samme på hoppet også. Vippa gikk ikke så verst den heller. Hun går helt greit opp på vippa og godt over midten, men så begynner hun å krype/sette seg eller legge seg. Det er litt skummelt skjønner du... Og ut på enden der syns hun godt hun kan bli sittende, for da slipper hun jo å gå den på nytt ;-) Så gikk vi over på hopp og med pølse som en avslutning. Det blir nesten en belønning det. Pølse er moro :-) Hopp, hopp, pølse. Litt seigt å få henne over første hoppet. Jeg måtte stå og kalle henne til meg, men så var det greit å springe sammen med henne neste hopp og pølse. Du kan se på bildene at høyden er ikke noe problem. Kort sagt en helt grei trening. Gleden over agility er fortsatt ikke på topp og farten er heller rolig / forsiktig. Men mine fineste boller som belønning, gjør underverker :-))) Problemer er bare at det er en del to-beinte som også liker denne belønningen, så de blir fort borte.

7 kommentarer:

  1. Velg lysbildefremvisning og så 1 sek.

    SvarSlett
  2. Jøssess, så flinke dere er!! Har funnet ut at jeg MÅ lese treningsdagboka di, for her får jeg så mange gode tips. Tusen takk!

    Men - jeg får ikke fram ett eneste bilde!!

    SvarSlett
  3. Så gøy at dere er så godt igang med agilityen!! Ikke lenge før dere er suuuper gode..Mange kjekke bilder! Likte best det siste bilde der Barfi tenker at hun ikke vil gå vippa! MHehe..morsomT!

    SvarSlett
  4. Herlig, Tove og Barfi! Det hjelper å trykke på rikig ord for å se bildene, ja...hehe

    Likte best de siste bildene gjennom pølsa jeg, da - der pølsa er veeeldig lang for Barfi å komme gjennom :-)

    SvarSlett
  5. Det var godt å høre at du "fant" bildene Camilla. Ikke alltid jeg får det til slik jeg hadde tenkt.

    hmmmmm det er nok leeeeeeenge før vi blir gode ;-)

    SvarSlett
  6. Morsomt!! Ble jo nesten ordentlig film, jo!!!

    Så flinke jenter!!! Stå på!!!

    SvarSlett