1. juni 2010

…og litt til fra slutten av mai.

Det skjer ikke så mye… Derimot så er det veldig mye som burde vært gjort og en del som skal skje.  Et høydepunkt var så absolutt lørdagstimene med Charlie og Nina. Tok ikke så mange bilder bl.a fordi jeg prøvde å filme litt. Det ble ikke så mye av det heller, frøkna ville som kjent ikke leke :-( men noen sek. ble det jo :-)

Et annet høydepunkt er ei pakke jeg fikk idag. Kom med kurér fra Island. Forbindelser er kjekt å ha ;-) Og etter å ha kost meg med den så er konklusjonen at jeg skal bruke mange timer på den, Islandshunden er vakker og jeg skal besøke Island i løpet av 2-3 år!

Jeg prøvde meg som slakter sist uke. Alternativet var destruksjon. Konklusjonen var at heretter kjøper vi bikkjematen på butikken! Det som ser kjempeenkelt ut når nødslakteren gjør det, var ikke så enkelt når jeg skulle prøve meg. Men det var selvfølgelig pga mangel på utstyr og hadde ingenting med mangel på kunnskap og trening ;-) Og så tok det skrekkelig lang tid… Vina og Barfi var derimot kjempefornøyd. Og var veldig opptatt med å passe på den enorme skatten som luktet himmelsk. Det var i grunnen bare tull og legge det i fryseren!! De kunne ta seg av dette helt selv de ;-)

slutten av mai 007

Kan du skjønne hvorfor det er så mange “døde” flekker på plenen i det området bikkjene oppholder seg?? ;-)

slutten av mai 002

Jeg lurer på hvor mye de greier å få i seg? De som vanligvis bare får 1 og 2 dl mat om dagen, sluker glatt flere kg med bein/kjøtt på nullkommaniks :)

Så må det vel litt tannrens til?

slutten av mai 014

Og analkjertelene får kraftig massasje etterpå =) Men så må det bli noen dager uten mat…

Vel Vina greier å spare litt hun da. Kjekt å ha til vanskelige tider…

slutten av mai 073

Neste dag f.eks.

slutten av mai 076

Joda det blir nok blomstring i år og, skal snart begynne å jobbe med saken, malingen kommer nok  på veggen og fødeavdelingen er nesten klar for en ny runde med grising, den siste. Så er det bare å krysse fingrene for at Himles hundeskule greier å få teamet Barfi/Tove trygge på ag-banen og at vi greier å finne fram til hvor vi skal reise når vi setter oss i bilen på mandag. eeeeh, bør bilen pakkes før vi drar?? :-/Kanskje vi skal dra på tirsdag…  Mulig vi kommer innom, Erna :-)

Kos dere i det fine vår-/forsommerværet :-) Jeg gleder meg over og lar meg fasinere av de lyse morgenene og lange lyse kveldene. Og har allerede oppdaget hvorfor jeg ikke er såååå glad i sommeren : mygg!!!! fluer!!!!! :-((((((

slutten av mai 075

8 kommentarer:

  1. Så fin filmen ble. Moro når jeg var der å så dem. De har det så fint i Moa.

    Hva var det du fikk fra Island???? Eller er jeg bare treg, det sto da ikke i innlegget????

    Kan du utdype den skolen litt mer. Skal du reise bort for å gå på den?? Eller er det jeg som leser litt for kjapt?! Nei, nå må jeg tilbake til innlegget å lese en gang til.

    SvarSlett
  2. Neida Nina du er ikke treig :-) Det var skrevet veldig diffust ;-)Jeg kommer nok til å fortelle om pakken fra Island, men det er en gave også, så det er "litt hemmelig" ca 1 uke til. Det er mulig Marianne og Camilla kan gjette seg til hva det er?
    Og hvis det ikke blir fullstendig fiasko på kurset (www.himleshundeskule.no)så kommer det garantert rapport derfra :-)1. del er til helgen og de har flytta fra Voss til Eidsvoll. 1. del av ferien vår begynner på mandag og vi er ikke helt enige / har planlagt hvor vi skal. Bergen, Skagen, Trondheim??

    SvarSlett
  3. Ksleig film av bestisene!!! og vina og Barfi som får nyte godt av dine slakte ferdigheter:o)))

    SvarSlett
  4. Den filmen fikk tilogmed jeg lasta ned på nesten null okmma niks :o) Koselig! og stemningsfull musikk :o)

    Kurs blir spennende. Og pakke fra Island?? Jøss.

    SvarSlett
  5. Så spennende med islandspakke!!! det vil JEG også ha!!!!
    Jeg kan nok gjette noe av det du har fått, men jeg skal ikke sladre..hehe!Men misunnelig? jepp!

    Litt av noen kjøttstuykker disse gulla dine får..reagerer de med magen eller går det fint?

    SvarSlett
  6. Marianne: magen: det går helt fint :-) men avføringa blir kun noen små harde gule, som det alltid gjør når de får bein/reint kjøtt. Men dette tror jeg er "god massasje" av analkjertelene :-) Store stykker - ja, men det er grenser for mye jeg gidder å dele det opp... Så da får de heller faste noen dager.

    gave: ja du så den på Frya :-)Enda bedre nå som jeg kan sitte helt i ro og se :-) Jeg har 3 stk. Den ene skal jeg ha, den 2. er levert som gave og den 3. vurderer jeg fortsatt om jeg skal gi bort eller selge videre. Jeg skal gi beskjed om den er til salgs :-) Men jeg var uheldig med dollarkursen, den gikk opp 50 øre innen jeg kjøpte de :-( Jeg var så heldig at Helga har vært ei uke på Island og hentet dem for meg :-) Man har noen fordeler med å jobbe der folk må innom for å fly videre ;-) Ellers så har jeg kontaktinfo.

    SvarSlett
  7. Kjempe fin film !! Vina sitter der så voksen og blåser en lang mars i de to "tennåringene som herjer vilt"
    Vina har skjønt at det er lurt å spare på godsakene!!
    Så spennans med Islands pakke!
    Håper å få høre mer om den!!
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  8. Ok, Tove, men visst du skal selge den, så MÅ jeg bare si at jeg har VELDIG lyst til å kjøpe den!! HINT HINT HINT!! hehe..

    SvarSlett