25. mars 2010

Ei helt spesiell uke

JØSS!!! Enda et innlegg fritt for bikkjer??? Er det mulig??

global blue 027

Jeg vil påstå at her på Global Blue avdeling GAM er vi svært så samkjørte.

1/3 av de ansatte er 63-modeller. I tillegg så har det tidligere vært 2-3 ansatte av samme modell. Og jeg må få si at dette har vist seg å være en helt spesielt utsøkt årgang. Ikke sant Lise og Heidi? Unger på samme klassetrinn, ja til og med i samme klasse har det vært en del av. 3/4 bor eller har bodd i Nannestad. Men toppen av alt er selvfølgelig fødselsdagene våre. 1/3 av kollegaene har bursdag denne uka + 2 av ungene våre. Så nå har vi kunnet feire hver dag fra mandag til fredag. Og ikke nok med det, vi har jo ei nybakt bestemor blant oss. Vel noen dager for tidlig da men... Er det noe vi er eksperter på her på GAM så er det jo å bruke skjønn! Så bestemora måtte jo selvfølgelig også være med på feiringa. GRATULERER til dere alle! :-)

global blue 016

Namnam

Sosiale, effektive og praktiske som vi er samlet vi all feiringa midt på. JA Ida, vi savnet deg!  Vi er jo på jobb, da sitter vi ikke å spiser kaker istedenfor å stelle med kundene våre!!  ;-) Ikke hver dag..  Mmmmmmmm kaka vi unnet oss på Idas dag var var kjempegod!!  Selv om vi var skuffet over kakeutvalget på flyplassen, hvor er det blitt av den knallgode ostekaka f.eks? Så gjorde det ingenting, denne var nemlig veeeeeeeeldig god. Anbefales til alle som glemmer at de egentlig vurderer å slanke seg eller  ikke slanker seg i det hele tatt eller dem som fortjener noe godt. Det siste gjelder vel alle oss :-)

global blue 017

sukk, der var den spist opp allerede.

Nå er det ikke bare her ”på bruket” det er mye bursdager på denne tida. Heidi og Terjefra barneskolen hadde bursdag på søndag. Morten i griseringen var 50 år på mandag. Henry og tvillingbroren hans fra SJH hadde bursdag på torsdag, nabogutten skulle hatt på fredag osv. Det er tydeligvis mange som har skjønt at den lyse midtsommenatta ikke skal soves bort ja...

global blue 004

En av grunnene til at jeg trives på jobben?

Vi lider ingen nød som du skjønner :-)

global blue 011

Kjempetrivelige kollegaer. Den viktigste grunnen til at jeg trives på jobben. her er to av dem. de jobber til og med ;-)

Hurra vi har fått ny pc!!! :-) Åh, nei vi må installere den selv??

global blue 010

 Ingen fare, Kari er ekspert på slikt !

eeeh Reino hvor skal denne kabelen inn?? Mobilbilder sier mer enn ord. Ikke så enkelt når IT-folka våre holder til i Finland.

????????????????????? eeeeh her skulle da altså ha vært et bilde av Kari som tar bilde av en kabelende. Det bilde tok jeg visst aldri… men Reino fikk sitt bilde og svarte, det gjorde han og :-)

global blue 014

Trangt om saligheta? Tull og tøys!

Du skulle sett hvordan vi hadde det før. Nå har vi goooood plass – så lenge alle sitter på plassen sin  :-)

global blue 013

Hos oss er det alltid (nesten) en på plass til å stelle pent med kundene våre. Denne gang er det Heidi.

global blue 028

Så nær fristelsene, men akk så fjerne likevel.

Det hjelper ikke mye å være nærmeste nabo til sjokoladeavdelingen i Duty Free :-/ Det eneste vi kan gjøre er å se lengselsfullt på alle godsakene.

global blue 009

 Lise

global blue 018

Heidi

global blue 026

Mari

Selv om vi alle både tror at vi er  og føler oss unge, så er det heldigvis  mange som er unge på papiret også ;-)

10 kommentarer:

  1. Det var moro å få være med deg på jobb. Da ga du meg en ide. Kanskje jeg skulle ta noen bilder på jobben??? Ta bilder av hvordan pølsene blir laget eller noe.

    Ser ut som dere er en fin gjeng sammen. Og når årene går så blir en mer sammensveiset. Og da er det bare moro å gå på jobb.

    Ha en fin helg, Tove. Vi sees vel snart??

    SvarSlett
  2. JA Nina du må ta en fotorunde på jobben :-) Der det lages verdens beste pålegg og grillpølser Jeg syns det er morsomt å se hvordan dere har det rundt omkring.

    SvarSlett
  3. Dette var koselige bilder, Tove. Vi har det beste miljøet på arbeidsplassen. Ingen tvil om det. Herligere kollegaer finnes ikke. Og kaker er vi glad i. Denne kaka var den beste jeg har smakt,- så nå skal jeg bort og trimme bort de kaloriene. Som nybakt bestemor må jeg prøve å holde formen. Riktig god påske til dere alle. Ses på jobb etter påske.

    SvarSlett
  4. Så spennende å være med deg på jobb Tove! Godt dere har noe snadder i skuffen da, siden dere må stirre på duty freen hele dagen...
    Håper flere får denne ideen, blir jo enda mer kjent når man får sett hvor folk jobber.

    SvarSlett
  5. Så kjekt at dere har så godt miljø på jobben:o)
    Masse nødvendige saker i skuffa;o)))

    SvarSlett
  6. Så artig å få være med deg på jobb Tove. Ser ut som en riktig så trivelig gjeng du jobber med :-)

    Viktig å ta seg tid til kos. Høres ut som det er ganske så intensivt iallfall den ene uka, hehehe

    Riktig god helg, og ikke minst
    GOD PÅSKE :-)

    Klem fra Irén

    SvarSlett
  7. Lise: Vi har mange slags kunder, men jeg har ALLTID hatt helt topp kollegaer! Det er vel derfor vi fortsatt er her :-)
    Jeg fant forresten ut at bortsett fra Ida så var det de to eldste som hadde bursdag denne uka. På papiret altså, bestemødre er jo fortsatt veldig gamle da... ;-)

    SvarSlett
  8. Nina: Hedrum-besøk om 1 mnd tror jeg, men da er vel du på Kongsberg... Mulig jeg stikker innom årsmøtet.

    SvarSlett
  9. Koselig å se fra jobben din! (du gjorde meg misunnelig, men det var mest pga av kakene ;o)
    Kaker og lite plass å bevege seg på, men jeg tipper at magemusklene får jevnlig trim hos dere.

    SvarSlett
  10. Tove, jeg er jo bare på Kongsberg lørdag, søndag er jeg hjemme. Da er det bare å komme. Og det hadde vært moro om du kom innom på Kongsberg. Masse kjente der. :)

    SvarSlett