12. juli 2009

Islandsk fårehund-blogger

Jeg oppdager stadig nye lapphundeier-blogger som jeg legger inn på min bloggliste. Morsomt :-) Lapphundeiere er jo så flinke til å skrive om seg og sitt :-) Men for en overvekt av blogger med hovedvekt på finske lapphunder! Hvis jeg har telt riktig så er det nå 30 blogger med FL på listen min, 2 blogger med div. og bare 6 islendinger og 2-4 av disse er i tillegg ganske fraværende for øyeblikket. Hjelp hvor er dere dere med islandske fårehunder??? Jeg skulle ønske jeg visste om flere blogger med hovedvekt på islandsk fårehund. Vi trenger noen flere som kan markedsføre de flotte islendingene våre også. Men kanskje de er for opptatt med å være aktive med bikkjene sine i stedenfor å sitte foran pc'n å blogge ;-)
Jeg setter inn noen bilder jeg tok på klubbens spesialutstilling i fjor. Som du ser så er det stor variasjon i fargene på islendingen også. Men ulike varianter av de røde dominerer for øyeblikket.
Alle bildene mine fra spesialen -08 finner du på denne linken Det skjedde noe med det ene kameraet så de siste bildene er ikke mye å skryte av.

11 kommentarer:

  1. Så flott at du viste oss bildene fra utstillingen! Herlig bikkjer!

    SvarSlett
  2. Denne slenger jeg meg også på Tove...Kjenner jo mange som har islendere, men hvor er de???
    Kanskje du skulle skrevet en reportasje om blogging til neste blad?...og oppmuntre alle til å hive seg på...

    Det er jo så kjekt med blogging!
    Mange flotte hunder fra spesialen...selv om jeg har 2 islendere og 1 lapp, så har jeg sett sikkert 10 ganger flere lapper en islendere til nå...og det er jo kjempe dumt!!!!

    SvarSlett
  3. Så utrolig mange fine islendere Tove. Den ene var veldig lik Milli i fargene:o)

    Håper flere islandseiere leser oppfordringen fra Tove, og hiver seg inn i bloggenes verden:o)

    SvarSlett
  4. Så mange forskjellige farger det finnes av islandsk fårehund! :) Jeg visste ikke det, jeg! Tenkte på Milli med en gang jeg så den ene av dem! :)

    Det hadde vært kjekt med flere islenderblogger, så jeg håper mange eiere av rasen får med seg blogginnlegget ditt! :)

    SvarSlett
  5. Islendingene er nydelige!! Visste ikke om rasen før etter at Bienna var kommet i hus. Ikke umulig at det hadde blitt en islending i stedet om jeg hadde visst..?

    Den ene lignet da veldig på Milli???

    SvarSlett
  6. Hanne da...
    Men at islendingene er flotte, er det ingen tvil om. Moro med fargevariasjonene der også.

    SvarSlett
  7. Islenderne er vakre de også:o)
    Moro å se fargevariasjonene på dem.

    Jeg tror at kjemien mellom islenderne og lappisene er helt topp;o)
    Når Ville var på sitt første valpekurs så var der en islending der. De fant tonen med en gang, lekte på samme måten og hadde verken ører eller blikk for andre.

    SvarSlett
  8. Vet dere om SL-blogger? Eller lapske? Det hadde jo vært moro å hatt kontakt med andre lapper også.
    Men vi med finske og islendere blir vel sett på som noe for oss sjøl, kanskje...

    SvarSlett
  9. Så fine bilder fra utstillingen. Islendingene er så fine, da vi skulle anskaffe oss hund nr. to sto det mellom Lapphund eller Islending. Valget falt på lapphund først og fremst fordi vi fant mer hjemmesider og stoff om rasen enn islendingen.

    SvarSlett
  10. For ett bilde du har satt inn nederst her!!! Det ser nesten ut til at det blomstrer hos Vina og co :o)))

    SvarSlett
  11. Herlige hundebilleder! Vi har en islandshund, som er født i april 2008 - en smuk tricolor tæve. Glæder mig til at få tid til at kigge mere på din blog!

    SvarSlett