14. februar 2011

Trening-9.02 + enda mere blabla.

Sist onsdag var det endelig duket for en ny ag-kurs-kveld for Barfi og meg. Vi har med det vært på to av fire kvelder, ikke verst det vel Smilefjes som blunker Satser på å få med resten av kurset. Denne kvelden var det felt som var i fokus. Foreløpig er jo ikke det noe problem for Barfi, men om vi får opp tempoet så er det greit å ha det innlært. Vi behøver jo ikke stoppe på feltet, bare ha en labb nedpå.  Bom og møne var satt opp i hver sin bane. Selv om felt var poenget med treningen, så hadde vi med kryssinger og fremadsendinger. Vel for Barfi og meg lot vi kryssing være kryssing og konsentrerte oss om felt og fart. Fant ut at jeg skulle bare springe ui vei, Barfi kom etter. Den blå tunellen i sving var litt skummel, men hun kom seg da inn etter litt ekstra peking.  I den andre banen sto mønet og der fikk Barfi opp farta. Mulig det har en sammenheng med at mønet vårt her hjemme er veldig glatt på den ene siden, sånn at de MÅ ha fart for å komme seg opp. I tillegg så er jo som nevnt mønet en friplass for Barfi for å unngå vippa, så hun er rask med å springe opp på den.  Kvelden avslutta vi med en enkel “rett fram bane”. Her var det duket for fart Smilefjes Og det skal jeg si at en del av bikkjene viste Smilefjes Og joda, Barfi og jeg sprang som bare det vi. Men jeg springer fortsatt fortere enn henne på bommen. Som noen av dere kan se på FB i filmen som Marianne M har lagt ut. Det var i hvert fall en morsom avslutning på kvelden. Og kveldens lærdom var at Barfi og jeg skal fortsette på å ha det morsomt, trene med morsomme hindre som møne og rett tunell og masse godbiter og moro. Og at det fortsatt ikke finnes snarveier i ag, bare masse trening og maaaaaaange gjentakelser. 200 ganger på feltet var tipset Smilefjes som blunker Vi har da i det minste vært på låven en gang etterpå, med en veldig kort økt og 4-6 felt. Og i morgen skla vi i Letohallen en tur, men der må det trenes på noe annet.

Når det gjelder Bø, så nærmer den seg med stormskritt og det er bare en ting å si: skeptisk, meget skeptisk…. Lørdagens program er ikke akkurat etter mitt ønske. Det er jo utgjort da at vi som har tre forskjellige raser er satt opp med samme oppmøtetid i tre forskjellige ringer Trist fjes Jeg vurderer sterkt å finne meg nye venner Smilefjes som blunker Neida, jeg skal ikke kvitte meg med noen, men jeg trenger flere venner. Ellers risikerer jeg nemlig å måtte vise fram en del av det jeg ikke kan, nemlig å handle Barfi Forvirret smilefjes Jeg er nesten helt sikker på at Marianne i hvert fall ikke kommer til å gå med Barfi. Jeg tror heldigvis at Eli bør rekke det, ellers har Marianne M enda en reserve i bakhånd. Vel, jeg velger uansett å se på dette som en jentetur og glemme at utstillingen. Tror det blir morsomt jeg, i hvert fall om Barfi og Wilja greier å glemme at de ikke liker hverandre.

Jeg merket at det beit godt i kinna forrige kvelden. Med finværet kom tydeligvis kulda. I natt var det –30, det er den kaldeste natta hittil i vinter. Og forrige dagen fikk vi 20 cm snø, det er vel den dagen med mest snø i vinter. Så vinteren er ikke over, det er helt sikkert.

vinterdag 027

Ellers er det skrekkelig mye som skal gjøres, for ikke å si, burde vært gjort allerede. Islandshunden, årsmøte, Frya-treffet. Frya-treffet begynner endelig å ta form, eller det har det vel gjort for lenge siden. Det er det å få plassert alt som skla skje og ikke minst komme fram til prisen som er det stooooore problemet. Heldigvis er det noen som er flinke på dette som sitter og plundrer med det. jeg nøyer meg med å prøve å “kvalitetssikre” det Smilefjes som blunker Jeg begynner i hvert fall å glede meg, for jeg tror det blir et kjempefint treff Smilefjes Og så er  regnskap for både den ene og den andre som må være i boks ganske snart.  Huff! - altformye tankearbeid for hjernen min dette! Og oppi alt dette så er det et par ting som faktisk er viktigere enn både dette og bikkjer. Tar tid og ikke minst tanker det også.

januar 004

Hvorfor skal alltid katter ligge midt oppi det en (ikke meg) holder på med?

 

januar 019

Fiskene er i hvert fall fristende

vinterdag 001

Joda, det tusler og går på sitt vis fortsatt.

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til det kommer mer info om islender treffet. Kansje jeg klarer å komme i år. :-)
    Katten var utrolig søt. Flotte farger.

    SvarSlett
  2. Og vi gleder oss til treff :-)

    SvarSlett
  3. åååå. Nå fikk jeg lyst til å plukke fram puslespillet:)) koselige bilder:)

    SvarSlett