10. januar 2011

BØ–here we come :o/

januar 006

På utstillingen vår i romjula så ble det litt snakk om å være med til Bø på utstilling. Jeg fikk fort summet meg og fant ut at  nei det skulle jeg ikke! Jeg gidder ikke å reise så langt for å være med på utstilling. Men snart så begynte jeg å tenke litt, og merk deg at når jeg begynner å tenke så er det fare på ferde :-/ Tanken på at jeg skulle se om det var mulig å oppnå NUCH-tittelen på Barfi i løpet av 3 utstillinger begynte å feste seg. Akkurat det hadde jo vært litt morsomt Smilefjes som blunker Kanskje jeg burde dra til Bø likevel? Så jeg begynte å sjekke utstillingsdato, påmeldingsfrist og dommer... Alt ok så langt, i hvert fall nesten, men skrekk og gru! Islandshund og finsk lapphund skulle ha forskjellige dommere. GLEM DET! Første forutsetning for å være med var jo at Marianne skulle ta seg av handlinga, i tillegg til å kjøre. Det var ikke aktuelt å melde seg på en utstilling der jeg risikerte å måtte handle Barfi selv. Spesielt ikke for denne dommeren, Espen Engh som Christian hadde sagt var veldig nøye på at handleren kunne sine saker.

Men så var det det da at denne tanken på 2 små og 1 stort cert på 3 utstillinger hadde festet seg oppi hodet mitt.... Noen andre som kunne hjelpe meg? Eva Lill? Hun er "proff" og stiller ofte andre sine hunder også. Men tror du ikke at dommerlista viste at akkurat i Bø så skulle også japansk spisshund ha en annen dommer enn FL Trist fjes Hmmm Christian da? Ser du? Snakk om å være i ørska! (neida, jeg mener  ikke at Christian er siste utvei) Jeg måtte minst ha 41 i feber!!!!! Og ambulanse og opphold på overvåkningen var farlig nær.

Som så ofte ellers, ei natts søvn gjør underverker på "sjukdom". Dagen etter så var endelig fornuften på plass igjen. For det første så henter man ikke et cert. Og når en har så mye som vært inne på den tanken så er det i hvert fall heeeeeeelt sikkert at det ikke blir noen fargerike sløyfebånd! Og da var det bare tull å dra av gårde helt til Bø på noe jeg egentlig ikke har lyst til.

Men så var det med å i hvert fall prøve denne muligheten da... Det er jo veldig kjedelig å angre etterpå at jeg ikke ga det en mulighet. Ergo måtte neste utstilling være en som delte ut stort cert. Fram med lista over utstillinger igjen. Sukk, bortsett fra Bø og Kongsberg så var det ingen aktuelle før i oktober. Siden Kongsberg av ulike årsaker ikke var så aktuell så betydde det at jeg mistet muligheten til å dra på Spesialer i år. 3. utstilling måtte jo ha mulighet til å gi stort cert Smilefjes som blunker Nei jeg skulle ikke til Bø og jeg skulle ikke ha noen NUCH-hund. Bortsett i mine feberfantasier så har jeg aldri hatt noen drøm om det! Jeg la det litt til side.

januar 008

Men så var det denne Marianne da... Smilefjes som blunker Fikk melding om at nå var planene klare. Hvis ikke Marianne kunne handle så kunne den eller den gjøre det. Alle mine argumenter blir motsagt og utstilling er bare SÅ GØY!!!! Bare meld på! Hmmmm... Jaja, så her sitter jeg da og prøver å overbevise meg om at dette kommer til å bli sååå gøy. Spesielt å stå opp midt på natta :-/ Nå tror jeg at det med å stå opp midt på natta blir avblåst. Et klokt hode fant nemlig ut at vi skal dra på fredag og så overnatte. Det er nemlig ikke lenger bare Marianne og jeg som skal på tur, nei vi er fire islandhundeiere som drar i flokk og følge, kun to som tar med seg sin islending da. Vi to andre har flere raser Smilefjes som blunker  Men så var det det å finne ledig hytte da... Det var visst en del andre som også har tenkt den tanken. Og så håper jeg på å få muligheten til å hilse på noen flere bloggevenner. + noen andre kjente. Hans Th, ser du???!!!! Se mange lapphunder og en del islendinger Smilefjes Her gjelder det å tenke positivt Smilefjes som blunker Og heretter skal jeg ikke åpne/motta noe fra Marianne…Smilefjes som blunker

Og så blir det jo spennende å se hvordan en NKK-utstilling er, men sukk - så langt unna.... Og så blir det ikke minst spennende å se hvilken kritikk Barfi får av denne dommeren som ikke nøler med å dele ut både gult og blått og i følge Christian er en ganske god FL-dommer.  Så får jeg jo bare krysse fingre for at dommeren ikke er altfor kritisk til Barfi og krøllene hennes, sporer osv. Det blir veldig kjedelig å komme hjem med gult i hvert fall. Der våkner myrsnipa opp ;-) Men det har Marianne garantert at ikke kommer til å skje :-)

Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy! Utstilling er gøy!

Skriver jeg det mange nok ganger så kanskje det hjelper?

januar 001

17 kommentarer:

  1. Tove, du vil bare ikke innrømme det for oss. Du LIKER det!!!!!!!! Det leser jeg i mellom linjene dine. Og jeg synes det er kjempegøy å få deg med i gjengen på utstilling. :o))))

    Masse lykke til i Bø. Det kommer til å gå knallbra!!!!!!

    SvarSlett
  2. Jeg skravler i vei, må kanskje passe meg, når folk tar det jeg sier så seriøst ;-) Hihi...

    Joda. Espen er streng, og endte opp med 2 fine BIR og BIM hunder, men han kan jo ta feil han og, han ga jo Nieida blått! Som hun virkelig ikke fortjener, ifølge meg ;-)

    MEN jeg tror Barfi hverken får gult eller blått ;-) Jeg har jo sagt det før, Barfi er en god representant for rasen ;-) Jeg synes du skal tenke på å stille henne på en rasespessial, når vi får en skikkelig FL-spessialist fra Finland til å dømme(kanskje neste år), er jo gøy å høre hvordan kritikken lyder når slike dømmer ;-)

    Blir gøy å se deg og Barfi igjen, er jo gøy med utstilling, så du må slutte å snakke om å begrense antallet du skal på ;-)

    SvarSlett
  3. Masse lykke til !"!!!!!! Her har jeg ikke sagt det nok ganger ennå... Har jo aldri gjort det selv, og Draumur er ikke helt trygg på tannvisningen ennå.. Men er det en unnskyldning?? eller hva er det?? Aner ikke.. Men en dag, bare jeg har sagt det mange nok ganger :-) DA skal vi prøve oss.. :-)

    SvarSlett
  4. Huff, ja jeg føler nesten som Christian at jeg også har sagt litt mye...... Men innerst inne tror jeg at Tove hadde bestemt seg før jeg kom med kommentarene.

    Jeg tror også at det kommer til å gå veldig bra i Bø, at du ikke trives på utstilling, ja det forstår jeg. Men at det er triveligå treffe andre med samme glød for sin egen rase. Det er veldig trivelig.

    Så. Ja, vi sees i Bø, og vi skal heie dere fram :-)At Barfi har alle forutsetninger til å "skaffe deg" en NUCH-hund, kommer du uten tvil til å oppleve om ikke lenge.

    God tur til Bø ;-)

    SvarSlett
  5. hehe, jeg tror ikke jeg skal si noe mer om utstilling eller ikke jeg....

    SvarSlett
  6. Oioioi - dette blir spennende!!! Lykke til Tove, jeg syns du er skikkelig tøff, jeg :o) Det er selvfølgelig ikke farlig, men dog :o))))
    Heia Barfi!
    Der skulle vi ha vøri...

    SvarSlett
  7. Du skriver så artig Tove, og du vet - med humor kommer en langt. Ikke minst å kaste seg ut i ting som kan virke uoverkommelig ;-) Men dette går veien, det er jeg sikkert på!

    Lykke til i Bø! Spennende!

    KLEM :-)

    SvarSlett
  8. Heia Tove og Barfi... toy toy. Lærte det av ei venninne ei gang. Det betyr lykketil, bare enda bedre;o)))

    SvarSlett
  9. Dette går så bra så ! trøste trøste.... og så slipper du å handle selv. Hvorfor skal DU grue deg da ?
    Nå når du er så godt igang og Barfi har gjort det såååå bra ja da må du bare fortsette ;o)
    Lykke til, det går kjempebra og tenk på alle hyggelige menneskene du treffer, bare det gjør turen verdifull.
    Lykke til !!

    SvarSlett
  10. Ja, han hadde sine meninger, dommer Engh, og han kan nok virke streng. Men det kan da godt hende han syns Barfi er flott, hun ser nydelig ut. Uansett er det moro å delta på utstilling, så lykke til!

    SvarSlett
  11. Skjønner att du gruer deg litt, det gjør jeg og når jeg skal i ringen og det er ikke ofte. Men må bare se positivt på det, det er jo ikke farlig :o) Ønsker dere masse lykke til, det går sikkert kjempe bra :o)

    SvarSlett
  12. Hehe...gnisten inni deg har våkna!! Snart roper du ut at "Utstilling er gøy!!"
    Barfi er jo datteren til Kero.....så ho har rimelig stooor sjans - det vet du, Tove....Dette må jeg fortelle til Nina på torsdag når vi treffes for "snusetur" i skauen..

    SvarSlett
  13. Det var forresten ei fin lappe-jakke! Er det utstillingsantrekket...??

    SvarSlett
  14. Jeg syns du er beintøff, jeg, som fortsetter å delta på utstillinger, selv om det ikke "er din greie". Det står det all respekt av!

    For min egen del er det det sosiale som tiltrekker mest, hva som skjer i ringen blekner ved sidena v det hyggelige miljøet utenfor ringen:)

    SvarSlett
  15. Tusen takk for alle oppmuntrende ord :-)

    Genseren er resultat av forrige utstilling. Måtte jo bare handle litt og bildet er jo nesten Barfi ;-)

    SvarSlett
  16. Hmmmm, skeptisk, meget skeptisk... Programmet tilsier at jeg faktisk har all grunn til å være skeptisk denne gangen :-( hjeeeeeeelp!!!!!!

    SvarSlett