30. oktober 2010

Trening- 28. okt med film og bilder

Torsdag tok vi turen til Klaseie igjen. Denne gangen var Irene med for å filme. Jeg gikk banen  2 ganger hver med Vina og Barfi + pluss  litt småtrening med Barfi. Tok den blå tunellen for å få henne litt mer trygg på den. Vet ikke hvorfor hun tuller så fælt med å gå inn i tunellene + lirker seg igjennom? Tror det er fordi den ligger i sving. Det hjalp i hvert fall å ta den mange ganger. Men det var glemt da vi gikk banen. Vi trente kun på mellom-høyde. Bortsett fra hjulet. Armen min var på plass igjen, i hvert fall delvis. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør med den. Synd det er greit uten rett framover, men ikke i vendinger og vekslinger.  Ellers er det ikke så mye å si bortsett fra at det er noe som blir bedre og noe som blir dårligere. Alt kommer visst ikke av seg selv….

Jeg liker at både Barfi og Vina springer/jogger over bom og møne :-) Stor forbedring fra tidligere.

Jeg liker at Barfi ikke ble synlig bilsjuk :-)

Jeg liker at Vina stort sett gjør som jeg sier :-)

Jeg liker ikke at Vina har begynt å rive så mye :-( Tror jeg vet årsaken og den skal jeg ikke si høyt, men neste år…Vina og jeg har mye til felles vi ;-)

Jeg liker ikke at Barfi er så skeptisk til tuneller :-(

Jeg liker ikke at jeg roter så mye :-( Ikke rart Barfi blir usikker.

Jeg liker ikke farta i slalom og vippe på Barfi, men det tar jeg ikke så tungt enda. Vi har ikke trent mye enda.

Jammen godt at jeg tok til vettet og ikke meldte oss på Stoveners uoffisielle neste helg! Jeg er skeptisk til det andre også…

Filmene. Sånn som jeg roter er det ikke så rart at det blir som det blir…

Enda godt at det ikke har noe å si så lenge det er Vina jeg driver og kaver og roter sammen med. Hun går riktig uansett hun :-)

med litt “hurra-meg.rundt”-musikke så virker det mye raskere ;-)

Og så var det Barfi da… Her går det saaakte, og så tar det seg litt opp. Med Barfi kan jeg ikke drive sånn og kave og rote :-/

Vi driver å småtrener litt på låven. Vian er alltid ivrig. Barfi er veldig skeptisk til vippa. Det er såååå skummelt det at den vipper og hun begynner å smyge seg framover når det nærmer seg. Skal prøve å se om det hjelper med noen turer over den hver dag. Bruker ekstra mye halm til grisene nå, for å få bedre plass :-)

På mandag skal vi endelig begynne å trene på Ormlia/ Eidsvoll Hundeklubb Jeg skal bare trene med Barfi der. Får se om jeg tar med Vina etter hvert.

Bilder, først noen rompebilder ;-) Tar jo alltid fra andre siden…

034 056

 

057 

 

så den vakre siden :-)

 035040

 

041

065 079

 

114 099

 

101

9 kommentarer:

  1. Jeg GIR OPP!Youtube liker ikke meg :-( Jeg har prøvd to ganger å legge på musikk på Barfi-filmen. Det har bare tatt nesten et døgn å finne ut at det ikke gikk. Aner ikke hvorfor. Lastet den opp på nytt, uten musikk. Og da forsvant jammen meg hurra-meg-rundt-musikken på den andre Vina-filmen også?

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som har disse filmene fra treningene. Det er moro å se og lese at det går fremover.

    Gleder meg til referat fra neste helg, LYKKE TIL!

    SvarSlett
  3. Flinke Tove :o)
    Dere trener og står på, og du kommer med det ene blogginnlegget etter det andre. Takk og pris for at du holder koken :o)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Hei Tove,
    Så flink Barfi har blitt da, og så flinke dere er til å trene, imponerende. Nå syntes jeg du snart må ta deg en tur til Fredrikstad og hilse på pappa Kero og Snorre & Dimma.

    SvarSlett
  5. Jeg syns dere er flinke, alle tre. Over tid er jeg overbevist om at dere vil mestre alt som er utfordringer nå!

    Kos dere videre med treningen, det viktigste er jo at det er gøy for alle parter:)

    Og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Ja agility er moro! Det syns i hvert fall jeg. Jeg er derimot ikke så flink til å trene på de fornuftige ting, sånn som å terpe på det vi sliter med. Men neste år....

    Ja Nøve, jeg er plagsomt ivrig til å blogge :-/ Men det går litt i rykk og napp. Og så er det jo svært lite nytt å skrive om egentlig. Begge bikkjenes særegenheter er jo allerede beskrevet i det vide og breie.

    Ja Nina, jeg har tenkt tanken, opptil flere ganger. Vi MÅ få til et besøk hos Camilla. Jeg inviterer meg selv jeg...og da må dere komme og :-)

    SvarSlett
  7. Aplaus, aplaus !!! Du står på :o) så morsomt å se filmen. Synes dere var kjempeflinke.
    Skal hilse til Barfi fra Maila og si at vippa ER skummel og så smeller den så voldsomt.
    Kos dere med agilitien og ha en flott kommende uke.

    SvarSlett
  8. Så flinke dere er!!! Nå er vi i gang også, og gleder oss til å komme i gang med vår egen trening..

    SvarSlett
  9. Så dyktig du er Tove både med pc og AG!!! Jeg sitter her å undrer meg litt, fordi du en gang - kanskje har jeg misforstått hele greia - men det virket som at du selv mente at AG ikke var noe for deg og hundene dine. Men hva gjør vel det, nå er dere i full gang igjen, kjempe bra:o))) og kos deg med det du gjør og kan!!!

    SvarSlett