24. mai 2010

VINA i bilder

Endelig et kort innlegge fra meg, i hvert fall når det gjelder tekst :-) - trur eg….. En lett blanding av gamle og nye bilder som viser litt av dronninga vår ;-)

 IMG_2278

Vakthunden Vina

IMG_2487

moa 028

Når vi går tur, kan Vina sette seg ned slik og se og se og se og se mot et punkt. Jeg har aldri hatt tålmodighet nok til å vente til hun er ferdig med å speide.  jeg vet ikke om hun ser / tror hun ser noe eller om det bare er en protest med beskjed om at nå går jeg ikke lenger.

Gjeterhunden

Tove-vår-foss 062

 Bjeff, bjeff, hold dere unna matmor!! Bjeff, bjeff,  pass deg matmor, de spiser deg opp!!

Tove-vår-foss 065

IMG_1769

Å nei du kommer ikke ut derfra så lenge jeg står og passer på!

IMG_1846 

Skostjeleren. Og så må jo Vina ”passe” på treskoene mine. Jeg greier ikke å bli sint på henne, jeg syns bare hun er like herlig hver gang. Men hvorfor hun gjør dette, vet jeg fortsatt ikke. Det er jo en grei forklaring at hun passer på at ikke grisene skal få tak i dem. Men hun gjør det andre steder også. Når jeg setter igjen treskoa for å gå inn i kjelleren for å hente ei kasse med planter, dette tar bare noen sekunder, ja gjett hvem som allerede har vært og hentet en sko og tatt den med seg ut på tunet??? Og i dag fant jeg jammen en av disse under bordet i stua!! Pga ”våronna” i kjelleren så har jeg et par stående der nede. Vel nå har jeg altså bare et ½-par der nede ;-)

tornkvist 003

Alt er mitt Det er da ingen grunn til at Barfi skal ha et tyggebein?? Synd det er så vanskelig å ha mer enn ett i munnen samtidig :-(

Pappajenta

bilder fra den gamle maskinen 329

IMG_0065 vår 004

Hvorfor ligge godt, når en kan ligge kjelkete??

bilder fra den gamle maskinen 236

Han får ikke reist noe sted uten meg, når jeg ligger her :-)

vår 001 

Gå tur? Glem det! Jeg blir her og passer på matfar!

vår 012 

Skal du dra uten meg??

frya-treff 008

sååå trist, når  matfar drar på jobb uten meg :-(

bilder fra den gamle maskinen 238

Godjenta vår :-)

 

VÅR  :-)

vår 009

vår 007

9 kommentarer:

  1. Vina er litt av ei dame, så verdig og fin :o)
    De er rare når de sitter slik og ser, skuer, er vel ett bedre egna uttrykk. Kan lure på hva de tenker da.

    SvarSlett
  2. Fine Vina!! Liker så godt traktor bildet!! Kjempe gøy å se så mange fine bilder av jenta de...Vina er liksom så voksen og ordentlig hun!

    SvarSlett
  3. Vina er Vina!!! Ingen er som henne. Det er helt sikkert. Hun kommer alltid til å være sjefen hos dere.

    Flotte bilder du har av Vina, og jeg er ikke i tvil om hvem som er pappas jente. :))))

    SvarSlett
  4. Så mange bilder av fine Vina, ei stor pappa jente, det også:o)


    Rart det med skoene, sånn er Ville også, det er stort sett tøflene mine hun drasser med seg rundt om, jeg er heldig visst jeg finner begge på samme sted:o)

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av ei flott dame!! At Viena er pappa jente har jeg skjønt! Veldig fint bilde av henne i traktoren!!
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  6. Det hadde vært veldig morsomt å forstått hva de tenker ja :-) Eller kanskje ikke, kanskje de har veldig mange tanker om hvor DUMME VI er ;-) sånn fjortis tanker om foreldre?

    Jeg satt nettopp og leste to gamle innlegg, jeg kunne nemlig ikke fortså hva jeg hadde skrevet om med tittelen barnevakt (des.-09) Ganske kjekt med en sånn blogg som dagbok ja :-) Det handlet forresten om grising og Barfi. Camilla: snart ny runde :-)

    SvarSlett
  7. Jeg er sååå innmari glad for at jeg har hilst på Vina...ho er akkurat så herlig som jeg trodde:D Ho er ei dronning!! PE er heldig som har ei sånn ei pappa-jente...

    Tove: Jeg vet, jeg vet...må prøve å få til noe i år...:-)))Kan ikke la den sjansen gå i fra meg nå ;o)

    SvarSlett
  8. Herlige Vina, så flott hun er. Ser ut som hun har skikkelig tjukk og god pels i forhold til andre islendinger. Tydelig å se at hun er pappas jente ;-)

    SvarSlett
  9. Så mange koselige bilder av Vina - og Barfi også, da! :) Ser ut som Vina vet veldig godt hva hun vil og ikke vil! ;)

    SvarSlett