23. desember 2010

GOD JUL


Enten du feirer den kristne høytid, at sola har snudd, gamle tradisjoner eller rett og slett nyter noen dager fri:
så ønsker jeg deg og dine en riktig
GOD JUL!
Og ekstra god jul til deg som er på jobb for å holde hjula i gang. Det er noen som må det også.
Håper du, enten du er her elle der, får en veldig trivelig jul akkurat slik du liker den :-)




Nå har vi vaske golvet - joda det har vi gjort, men det bør nok gjentas
og vi har børi ved, - nei, vi har ikke noe sted å bruke denne veden så det har vi ikke gjort
og vi har sett opp fuggelband - ja det er på plass :-)
og vi har pynte tre’. - Det står der så grønt og fint nå er det jul :-)
Nå sett vi øss og hvile og puste på ei stund, - Ja nå setter vi oss i sofa'n og ser på "grevinnen og hovmesteren" og litt annet med :-)
imens je rugge vogga, så bror din får en blund. - nå ja tror jeg tester noe av julegodtet i steden jeg ;-)


Jeg har hatt fri i laaaaang tid og når jeg i tillegg ikke har vært jordmor (det er liksom noe som mangler...) i disse fridagene så har det jo vært reine luksusen :-) For første gang har jeg nesten følt jeg har hatt kontroll over juleforberedelsene. Ikke at jeg har gjort så mye forberedelser da, men... Kakeboksene mine er fulle så da er jeg fornøyd og skapene er fylt opp med snadder til de andre så da blir de fornøyd også. men så var det med å bli ferdig med pyntinga til jul da... Bør vel pynte litt mer enn juletreet.

Noen syns det er ganske kjedelig å vente på at det skal skje noe morsomt. De merker at det er slutt på jobbinga i fjøset disse to også.




 Og JA jeg skal koke rikelig med grøt. Nissen SKAL få grøten sin med stort smørøye, ingen tvil om det ;-)

10 kommentarer:

  1. Riktig god jul til deg og dine også, Tove. Barfi og Vina er utrolig søte. Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Riktig god jul til deg og dine Tove! Flott julekort du har laget!

    SvarSlett
  3. Ha en strålende jul, så fine bilder av de firbente!

    SvarSlett
  4. En knallfin jul til dere alle på Maura. :o)

    Ja, jeg har en jobbedag i morgen så blir det jul her også.

    SvarSlett
  5. Ha ei riktig så god jul, Tove! Kan jo hende (jeg håper og tror) du virkelig kommer til å storkose deg uten så mange forpliktelser. Nissefar følger nok med på hva du driver med utafor fjøset også ;o)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Ønsker dere en riktig GOD jUL.. Håper dere alle får en trivelig julehelg!!

    SvarSlett
  7. God jul til dere åsså!! Kjempe flott innlegg dere hadde i stikka denne gangen!! Kjempe artig å lese!!
    Håper at dere får kost dere skikkelig i disse dager!!

    SvarSlett
  8. Ha en superfin jul, dere også! :D

    SvarSlett
  9. Godt å høre at niisen skulle få grøten sin! Håper dere hadde ne fin julaften. Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  10. Håper dere har hatt en fin jul så langt. Koselige bilder av av Vina og Barfi. Morsomt innlegg i Lapphundstikka!!!

    SvarSlett